ධාතු සොරකම් කිරීමෙන් පාපයක් වේද?
සමහරු වැඳුම් පිදුම් කිරීම පිණිස සොරකමින් වුව ද ධාතූන් වහන්සේලා ගැනීම පාපයක් නො වෙති යි සිතති; කුමක් පිණිස කළත්, කිනම් අදහසකින් කළත් සොරකම සොරකම ම
සර්වඥ ධාතූන් වහන්සේලා හැඳින ගන්නේ කෙසේ ද?
මේවා සර්වඥධාතූන් වහන්සේලා ම ය කියා නිසැකව හැඳින ගත හැකි වන යම් කිසි ප්රාතිහාර්ය්යයක් ඒ ධාතූන් වහන්සේලා කෙරෙහි නැත. සාමාන්යයෙන් ධාතූන් වහන්සේලා හැඳින ගත හැක්කේ
වැඳුම් පිදුම් කිරීමේ දී ගාථා කිය යුතු ම ද? ගාථා නො කියා වැඳුම් පිදුම් කිරීම වරදක් ද?
වැඳුම් පිදුම් කිරීමට ගාථාවන් වුවමනා බවක් පිටකත්රයෙහි හෝ අටුවා ටීකාවල හෝ සඳහන් වී නැත. පැරණියන් වැඳුම් පිදුම් කළේ ගාථා කීමක් නැතිවය. චෛත්යය හෝ බෝධිය වැඳිය
බුද්ධ පූජාවක් පිළියෙල කරගෙන විහාරයකට යන සැදැහැවතකුට ආහාරයක් නො ලැබ ක්ලාන්ත වී ඉන්නා දුගියකු මුණ ගැසුනහොත් ගෙන යන ආහාර දුගියාට දී ඔහු සුවපත් කිරීම ය, ඔහු ගැන නො සලකා ඒ ආහාර විහාරයට ගෙන ගොස් පූජා කිරීම ය යන මේ දෙකින් වඩා හොඳ කුමක් ද?
දේශපාලන න්යාය අනුව මේ ප්රශ්නය විසඳත හොත් ඒ ආහාරය සාගින්නෙන් පෙළෙන දුගියාට දීම හොඳ බව කිය යුතුය. බුදුනට පූජාවක් කරන පින්වතා එය කරන්නට බලාපොරොත්තු වන්නේ
විහාරාදියෙහි බුදුන් වහන්සේ උදෙසා පූජාකර ඇති ආහාරපානාදියට කුමක් කළ යුතු ද?
තථාගතයන් වහන්සේ පිරිනිවීමෙන් පසු උභතෝ සංඝයා ගේ මධ්යයෙහි සධාතුක බුද්ධ ප්රතිමාවක් තබා ප්රතිමා වහන්සේ ඉදිරිපිට පාත්රයක් තබා පළමුවෙන් සියල්ල තථාගතයන් වහන්සේට පුදා සංඝයාහට දන් දීම්
චේතනාව ම කුශලය නම් මහන්සි නොවී වස්තුව වියදම් නො කොට චේතනාව පමණක් ඇති කර ගත්තාම මදි ද?
මෙය චේතනාව නො හැඳිනීම නිසා නඟන ප්රශ්නයෙකි. පරමාර්ථ ධර්මයන් ගැන දැනීම නැති අයට චේතනාව කුමක් ද? යන බව තේරුම් ගැනීම අපහසු ය. පරමාර්ථ ධර්ම ගැන
පිරිනිවන් පා වදාළ තථාගතයන් වහන්සේ උදෙසා කරන පූජාව උන්වහන්සේගේ පිළිගැනීමක් හෝ පරිභෝගයක් නැති බැවින් පූජා කරන්නහුට පිනක් ලැබේ ද?
පිළිගැනීම හා නො පිළිගැනීමත්, පරිභෝග කිරීම හා නො කිරීමත්, පූජාකරන්නහුට පින්සිදුවීමට හා නො වීමටත්, පින මහත්වීමට හා කුඩා වීමටත් කරුණක් නො වේ. පින වනාහි කරන
ධාතූන් වහන්සේලා හැඳින ගැනීමට ඒවායේ යම්කිසි ප්රාතිහාර්ය්ය දැක්වීමක් ඇත්තේ ද?
ධාතූන් වහන්සේලා හැඳින ගැනීමට ඒවායේ යම්කිසි ප්රාතිහාර්ය්ය දැක්වීමක් ඇත්තේ ද? ධාතූන් වහන්සේලාය කියන්නේ පිරිනිවන් පා වදාළ තථාගතයන් වහන්සේ ගේ ශ්රී දේහය ආදාහන කිරීමෙන් පසු නො
ශාරීරික පාරිභෝගික උද්දේශික
ශාරීරික පාරිභෝගික උද්දේශික වස්තූන්ගෙන් කවරක් වැඳුම් පිදුම් කිරීමෙන් වඩා පින් ලැබේද? උද්දේශික වස්තුවට වඩා පාරිභෝගික වස්තුවත්, පාරිභෝගික වස්තුවට වඩා ශාරීරික ධාතුත් උසස් බව කිය යුතු ය.
ප්රතිමා වන්දනාව අවිවාදයෙන් පිළිගන්නා ලද්දක් ද?
අතීතයේ විසූ සියලූම ධර්මධරයන් විසින් ප්රතිමා වන්දනාව අවිවාදයෙන් පිළිගන්නා ලද්දක් ද? අතීතයෙහි ද භික්ෂූන් වහන්සේලා අතර ඇතැම් කරුණු පිළිබඳ මත භේද ඇති විය. එබඳු