Important Articles

වැදගත් ධර්ම කරුණු

තුරිත චාරිකා – අතුරිත චාරිකා

අසදිස දානය

පුද්ගල සරණ වශ‍යෙන් භාග්‍යවතුන් වහන්සේම සරණ යන්න

මහා පුරිස ලක්ෂණ තිබුණ පමණින් බුදු විය හැකි ද?

මහා බෝධි වර්ණනාව සහ බෝධිපූජා 

කාකවලිය සිටුවරයා

පුණ්ණ සිටුවරයා

මෙණ්ඩක සිටුවරයා

ජටිල සිටුවරයා

ජෝතිය සිටුවරයා

අමිතභෝගී සිටුවරුන් පස්දෙනා

සියලු බුදුවරුන් අත් නොහරින තැන් සතර

සහජාත පරිච්ඡේදයක් නක්‍ෂත්‍ර පරිච්ඡේදය

සියලු බුදුවරුන් වහන්සේලාගේ සමතිස් ධර්මතා

සතර අන්තරාය නොකළ හැකි ධර්ම

සමහර කාලවල බුදුන් වහන්සේ සහ සක්විති රජතුමා එකවර වැඩ සිටිනවා

පස්විසි බුදුවරුන් වහන්සේලාගේ මව-පියා සහ බෝධීය

බුදුවරු විසිපස් දෙනා අතර වෙනස්කම් අට .

ගෘහපති උපාලි විසින් ප්‍රකාශ කරන ලද බුදු ගුණ.

ගෞතම බුදුරජාණන් වහන්සේ අමතන නම් 100 ක්

භාග්‍යවතුන් වහන්සේගේ උතුම් ස්වරය

භාවනානුයෝගී භික්ෂුවක් වෙත එළඹීමට සුදුසු කාලය කුමක්ද?

දක්ඛිණාවිභංග සූත්‍රය

ශාස්තෘශාසනයෙහි හාත්පසින් නඟාගෙන සිටුනා ශ්‍රාවකයා

සතර මහා අපදේශ

භාගවතුන් වහන‍්සේගේ අවවාදය භාරගත යුතුබව.

නොකළයුතු වෙළදාම් පහ

සිතේ ආයුෂය

භික්ෂූන් වහන්සේ විසින් නො යා යුතු කුලය.

පත්ත නික්කුජ්ජන කර්මය

භාග්‍යවතුන් වහන්සේ ධර්මයට ගරු කළ අතර භාග්‍යවතුන් වහන්සේට ධර්මය ගුරු නොවුන බව

දෙතිස් මහා පුරුෂ ලක්ෂණ රාහුල කුමාරුට සහ නන්ද කුමරුට ඇති බව

චෛත්‍යය බිඳිත්ද බෝධිය සිඳිත්ද ඔවුනට කුමක් වේද?

කාන්තාවට ලාබාගත නොහැකි භවයන් / තනතුරු

යකුන්ට බුදුන් වහන්සේ ප්‍රිය නැති බව

වෙසමුනි රජුන් විසින් දෙන දඩුවම් 

යමරජු යනු

භාග්‍යවතුන් වහන්සේ දක්නට යෑම

ආටානාටි සූත්‍රය කිවයුතු ආකාරය.

බුදුරජුන් මහා පුරුෂ ලක්ෂණ ලැබුනේ කෙසේද?

මාණික්‍ය රතනය

සතර පටිසම්භිදා (සිව්පිළිසිඹියාපත්) ප්‍රභේද දෙකට බෙදේ

සම්මාදිට්ඨි පස් ආකාරය.

තථාගත කාය බලය – නාරායන සංඝාත බලය

මහාපුරිස ලක්ඛණ

සතපුඤ්ඤ ලක්ෂණ

පිං අනුමෝදන් වීම

ගුණ දැක පැහැදීමෙන් ලද යසස

පටිසාරණය කර්මය

යම් පුද්ගලයෙක් සරණ යාමේ දී

ස්ත්‍රී භාවයට පත් වීම

දස්සනභූමිය යනු සොතාපත්ති (ප්‍රථම) මාර්ග ඵල ධර්මයන් ය.

යම් පුද්ගලයකුට රහත් වන තෙක්ම අකුසල් සිදු විය හැකියි

භාග්‍යවතුන් වහන්සේට සිතිවිලි මාත්‍රයකින් අගෞරව කරන ලද මිත්‍යා දෘෂ්ටිකයන් අවීචියෙහි ඉපදුන බව

ගන්ධබ්බ යනු

ප්‍රාර්ථනා කළයුතු බව

ධර්මචක්‍ර‍ය යනු

සක්වල වර්ණනාව

ආර්ය පුද්ගල වර්ණනාව

සරණාගමනය යනු

පාටිහාරිය පක්‍ෂ උපොෂථය යනු

විකාලභෝජනය යනු

අසම සම යනු

ගීත හා කවි

පෘථග්ජනයා යනු

ආනන්තරිය කර්ම යනු

අටපිරිකර යනු

විවටචක්ඛු – පිරිසිදු ඇස යනු

නිරෝධසමාපත්ති පුර්වකෘතිය යනු

ආනත්තරිය කුසල් හෝ අකුසල් එකක් පමණක් විපාක දෙන බව

ගිහි ජිවිතයේ රහත්වුහොත්

මුල මැද අග යන තුන් තැන දානය භාග්‍යවතුන් වහන්සේ පිළිගන්නා බව

වන්‍ද්‍ය (වැන්ද යුතු) පුද්ගලයෝ කෙතෙක් ද?

අවන්‍ද්‍ය (නො වැන්දයුතු) පුද්ගලයෝ කෙතෙක් ද

බුදු සසුනේ බහුශ්‍රැත තෙමේ යනු

අසම්පජාන කර්‍මය යනු

සෝවාන් මාර්ගඵල පිළිබද

බෝසතුන් උපන් ඇසිල්ලෙහි පහළවු දෙතිසක් පෙරනිමිති

පා වැදිය යුතු ආකාරය.

භාවනා.

සංසාරයේ දිග.

බුදුන් වහන්සේ දේශනා කළ ධර්ම කරුණක් ප්‍රතික්ෂේප කිරීම.

ධර්ම ස්කන්ධ ගණනය කරන්නේ කෙසේද?