භාග්‍යවතුන් වහන්සේ ධර්ම රත්නයට තමන්ගේ ආචාර්යවරයෙකුට සමාන කර සැලකූ බව ධර්මයෙහි සඳහන් නොවේ.
එය අංගුත්තර නිකායේ චතුක්ක නිපාතයේ පඨම උරුවෙල සූත්‍රයෙහි අර්ථය වරදවා තේරුම් ගැනීමෙන් සිදු වී ඇති විශාල වරදකි.
භාග්‍යවතුන් වහන්සේට ඉහළින් ධර්මරත්නය වැඩ සිටියා නම්, අප මුලින් ම සරණ යා යුත්තේ ධර්මරත්නය නොවේද ?
ගුරුවරයා ළඟ සිටිය දී ගෝලයාට ප්‍රථමයෙන්  ගෞරව කරන ක්‍රමයක් ලෝකයේ කොතැනකවත් නැත.
 
  • භාග්‍යවතුන් වහන්සේට “ධම්මිස්සර“, “ධම්මස්සාමි” යන නාමයන් ගෙන් ආමන්ත්‍රණය කරන්නේ භාග්‍යවතුන් වහන්සේ ධර්මයට ඊශ්වර නිසා ය, ධර්මයට අධිපති නිසා ය. ධර්මයට ඉහළින් වැඩ සිටින නිසා ය.
  • භාග්‍යවතුන්  වහන්සේ ධර්මයට ගරු කළ සේක.
  • භාග්‍යවතුන් වහන්සේ ශික්ෂාකාමී ධර්මකාමී නිවැරදිව ධර්මය සාකච්ඡා කරන්නා වූ භික්ෂූන් වහන්සේට ද ගරු කළ බව අංගුත්තර නිකායේ නවක නිපාතය නන්දක සූත්‍රයෙහි ද සඳහන් වෙයි.
  • ගරු කිරීම යනු ආචාර්යවරයෙකු තත්ත්වයෙන් සැලකීම නොවේ.
  • භාග්‍යවතුන් වහන්සේ තිසරණ සහිත පන්සිල් රකින පුණ්ණ දාසියට ගරු කළ බව  රථවිනීත සූත්‍රට්ඨකතාවෙහි සඳහන් වෙයි. ඒ භාග්‍යවතුන් වහන්සේ ධර්මයට ගරු කරන නිසා ය.
දීපංකර භාග්‍යවතුන් වහන්සේ සහ සාරලක්ෂයක් මහ රහතන් වහන්සේලා, සුමේධ තාපසයන් වහන්සේට මල් පූජා කර ( නො වඳිමින් ) තුන් වරක් දක්ෂිනාවර්ථව පැදකුනු කළ බව බුද්ධ වංශ පාලියෙහි සහ අට්ඨ කථාවෙහි සඳහන් වේ.